måndag, oktober 16, 2017

Funderingar på bloggbyte!

Ja, rubriken avslöjar väl egentligen hela inlägget. Jag överväger att byta bloggportal från Blogger till Nouw. Visst, Blogger är jag mer bekväm och van vid, men å andra sidan så är Nouw mer praktisk. Den enda fördelen med Blogger, förutom vanan jag har med dem, är att det är lättare att posta videor här. På Nouw kan en inte posta videor som inte finns uppladdade på Youtube, vilket är en ganska stor nackdel. Samtidigt så kan jag ju alltid publicera videor här när det är lägligt för stunden, medan jag publicerar textinlägg hos Nouw istället för här.


Nu kanske ni undrar varför jag överväger att byta till Nouw eftersom jag har använt Blogger i så många år. Jag skulle ljuga om jag skrev att det inte alls hade med Nouws popularitet att göra, men det är absolut inte den enda eller den största anledningen. Den största anledningen är funktionen Metapic, som min vän Varga tipsade mig om när jag här på bloggen gjorde ett inlägg om kokosolja. Blogger går det inte att koppla samman med Metapic, men på Nouw går det. Visst, jag inser givetvis att jag kommer att kunna försörja mig på bloggande även med Metapic, men det skulle vara roligt att få några kronor extra i månaden att leva på. För när en lever som jag gör så kan varenda krona vara till nytta, samtidigt som jag inte tycker att allting ska handla om pengar.


Nåja, vi får se hur jag gör. Att byta blogg skulle även kunna hjälpa mig att hålla igång bloggandet och göra mer intressanta inlägg åtminstone ibland. Jag är medveten om att olika personer finner olika saker olika intressant, men ändå. Vardagsliv är absolut ingenting att hurra för på bloggar alla gånger, även om undantag såklart alltid finns även där. Skulle jag byta blogg så skulle det också bli lättare att göra reklam för Femifantasy, så det skulle bli många fördelar med ett eventuellt byte.

2 kommentarer:

  1. Åh jag är ju lite partisk, men hoppas ju på att du byter plattform <3 Bara det att det blir lättare för mig att följa och kommentera, plus att man kan tagga andra bloggare på Nouw utan att behöva lägga in en länk och så vidare... Du kan ju alltid prova? Värsta som kan hända är ju att du inte trivs och byter tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag älskar verkligen att du är ärlig med att vara partisk ^.~ ☆ Men det lutar verkligen mot ett byte, ja. Jag funderar dock på om jag ska importera den här bloggen eller börja om helt från början. Hm...

      Radera