söndag, juli 09, 2017

Stela, spända axlar!

Ja, titeln säger nog en del; Jag lider av konstant spänning i mina axlar och är i stort behov av avancerad massage för att lindra den extremt stela spänningen. Försöker jag att slappna av eller att släppa spänningen ens det minsta så kan det göra fruktansvärt ont i axlarna, men samtidigt som det är frustrerande så har jag vant mig vid detta besvär hur mycket jag än hatar det. Hur länge jag har gått omkring med denna spänning i axlarna vet jag inte riktigt, men det är definitivt längre än bara några veckor. Samtidigt som jag behöver avancerad massage för mina axlar så vet jag att också min eviga stress kan vara en stor bov i dramat. I ärlighetens namn så överväger jag att gå i terapi för både min eviga stress och för axlarnas förpestade spänningar.

Fast, jag ska inte bara gnälla; Bastu och simning brukar vara bra självmedicinering för åtminstone stress. Att få simma är någonting jag ofta längtar efter när jag inte har händerna fulla av stress, att basta är också alltid skönt när jag har fått simma en stund. Tyvärr så har jag inte kunnat simma så mycket i år, för nyligen hade jag mens i en vecka och förutom det så har det inte varit särskilt varmt ute. Jag längtar verkligen efter att få kasta mig i havet igen för en lång simtur och eventuellt också ett besök i bastun efteråt. Eller, jag längtar mer exakt efter att få solbada. Idag var jag på stranden och simmade en stund, men solen försvann en kort stund innan jag nådde dit. Fast, vem behöver sol när det är simningen en längtar efter? Visst är sol trevligt när en ska simma i havet, men verkligen inte nödvändigt om en frågar mig. Bad är alltid trevligt, även när det ösregnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar