lördag, juli 01, 2017

Skapande med kläder och smink!

Av Femifantasys senaste träffar har jag insett hur mycket jag verkligen saknar att leka med smink och kläder på mina vänner. Ända sedan jag var barn har jag älskat att leka med tyger och kläder för att skapa någonting nytt av dem. När jag gick i förskolan och sedan lågstadiet klippte jag alltid kläderna som jag hade vuxit ur för att sedan göra Barbiekläder av dem. Även smink är det roligt att leka med, för en vet aldrig vad en kan hitta på med det. Teatersmink är någonting jag älskar jättemycket, för då får en se riktigt galen ut om en så önskar. Smink och kläder kan skapa fina otroliga verk med hjälp av skaparnas fantasiförmågor.

Här är två foton med exempel på vad jag gjorde med en av Femifantasys skådisar; (Detta är inte mitt bästa verk, men jag hade begränsad tillgång till kläder och smink att leka runt med just den där dagen.)


                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar