torsdag, juli 06, 2017

Orken och syftet att blogga!

Godkväll på er. Nu har jag varit inaktiv på bloggen några dagar, vilket helt enkelt berott på att det är krävande att skriva via mobilen. (Eller okej, överhuvudtaget ibland!)

När jag inte har tiden eller orken för bloggande så tänker jag ofta på vad jag vill skriva om härnäst och vad jag tror att ni kan uppskatta. Samtidigt så bloggar jag ju mycket för mitt eget nöjes skull också, för jag älskar att skriva om allt som på ett sätt eller ett annat intresserar och roar mig. Jag har ju inga "synliga" följare på min blogg, men en och annan följer mina blogguppdateringar via Facebook. (Det är ju alltid någonting, eller hur?) Hursomhelst, ni som läser detta och har egna bloggar: Varför bloggar ni? Vad är era syften med bloggande? Tycker ni att det är roligt att skriva eller att dela vackra foton? Tycker ni om att sprida viktiga budskap till folk på nätet? Eller tycker ni kanske att det är ett bra tidsfördriv när ni är uttråkade? Vad gör ni när ni inte bloggar? Är bloggande någonting ni har sysslat med länge eller är det nytt för er? Vad fick er till att börja blogga från början? Är det kanske ett sätt för er att tjäna några pengar extra i månaden? Låt mig veta vad ni tänker om bloggande.

Mitt förra inlägg, (det om prostitution, alltså) var som sagt ett riktigt energikrävande inlägg att skriva. Vissa gånger är inlägg jättesvåra och jobbiga att skriva, medan andra är så otroligt lättsamma och nästintill löjligt tråkiga att skriva. Detta inlägg var varken eller, i ärlighetens namn, men jag vill ändå hålla igång bloggen för att inte komma efter i min dagliga bloggrutin. Att blogga är faktiskt lite av terapi för mig ibland; Jag får chansen att lägga stressen åt sidan för att kunna fokusera på att skriva någonting att dela vidare. För mitt liv består av så extremt mycket stress ibland att det är ett under att jag inte har gått sönder av all stress än.

Nåja, bloggen ska uppdateras med intressantare inlägg snart nog. Feminism och annat liknande kommer jag att skriva fler inlägg om inom en snar framtid. Tack för ikväll. Vi ses snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar