tisdag, juli 18, 2017

En massa havsbad!

Jag älskar verkligen att simma! De senaste dagarna har jag lagt all min fritid och energi på att bada i Värmdös hav. Visst har jag blivit lite bränd och torr i ansiktet av det, men att bada och simma runt i havet är så otroligt mysigt. Jag är som en sjöjungfru när jag simmar runt i sjöar och hav, så mycket älskar jag det. Visst är det trevligast när det är soligt så jag kan sola i samma veva, men förutom åska och möjligen ösregn finns det knappt någonting som kan hålla mig borta från stranden nuförtiden. Jag får så väldigt mycket positiv energi av att simma, därför utnyttjar jag alla chanser jag får att bada. Visst, simningen gör att jag inte alltid orkar syssla lika mycket med andra saker, men ändå. Dessutom lägger jag ner min själ och mitt hjärta på mina många (ideella) projekt, så även jag förtjänar semester och vila åtminstone en gång om året för att få slappna av lite.


Fast... Hur trevligt det än är att bada i solen överväger jag att köpa en till baddräkt för att kunna bada två gånger på en dag; En gång på dagen och sedan efter några timmars paus bada igen på kvällen när det är lite mörkare ute. Jag älskar att simma och promenera i mörker mer än i ljus. Det kanske låter lite märkligt, men jag älskar verkligen mörker. Mörker gör mig lugn och avslappnad. Det är också extremt mysigt att bada och simma i mörker.

Vid sidan av allt bad är det vanligt att jag promenerar från Djuröbron till Djurönäset, där jag oftast badar. Utsikten från bron är verkligen fantastiskt vacker. Visst; när solen är framme så är det kanske lite för varmt för mig (som är så fruktansvärt värmekänslig!) att promenera på Djuröbron, men utsikten lockar varje gång och jag stannar alltid till en gång eller två för att fota utsikten. Vattnet är så fantastiskt vackert att se på även när en inte badar.

(Foton från Djurö kommer när jag har bättre Internetanslutning.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar