lördag, juni 17, 2017

Brudtärna på vänners bröllop!

Som jag skrev häromdagen så har det skett en massa saker sedan min bloggkoma inleddes för ett år sedan, så det finns inte tid att skriva om allting som hänt och därför tänker jag enbart skriva om vad jag känner är trevligt eller viktigt.

Som ni förstår bara av att läsa titeln på inlägget så gifte sig två av mina närmsta vänner med varandra förra månaden, med mig och några fler gemensamma väninnor som tärnor. Deras bröllopsceremoni var sagolik och platsen de gifte sig på blev jag förälskad i. En massa natur och fritt från storstadsstressen i Stockholm. Hade jag haft råd hade jag köpt ett hus därute på Lidö, där mina två vänner gifte sig med varandra. Jag älskade varenda liten minut därute och mina vänners bröllopsceremoni gjorde det inte sämre. Den var jättevacker och riktigt rörande. Generellt är jag inte mycket för bröllop eller ens livsromantik, men deras ceremoni var riktigt rörande och jag stod med tårar i ögonen under hela ceremonin. En av tärnorna sjöng en riktigt fin sång innan paret sa "Ja" till varandra och även efter deras vigsel var allting jättetrevligt. Tärnorna och marskalkerna fick vara med på några foton tillsammans med brudparet, sedan så var jag tråkig nog att återvända till stugan jag bodde i för att tvätta bort sminket. Det är fysiskt och psykiskt ansträngande att bära smink, därför undviker jag det gärna så ofta jag kan.

Tärnorna och även några andra av brudparets gäster kom till Lidö redan på fredagen och stannade till söndagen. Vigseln var på lördagen. Bruden hade världens vackraste bröllopsklänning, den var bortom sagolik och detsamma gäller hennes hår. Hon såg ut som en yngre Piper Halliwell, från TV-serien "Förhäxad". Även brudgummens klädsel var jättetjusig. Även deras kärlek för varandra gick att känna i hela området under hela helgen. Så'nt säger jag sällan, särskilt om mina vänners förhållanden, men det där var en vansinnigt rörande och vacker vigsel!

(Piper från "Förhäxad")



Under helgen på Lidö delade jag stuga med min bästis och en till väninna. Stugan var underbar och jag hade gärna stannat längre, för hela området var så obeskrivligt vackert. Jag älskar naturområden och hade som sagt så himla gärna flyttat dit.

Om bara lite över en månad ska jag dessutom gå på ännu ett bröllop, för min gudmors dotter ska gifta sig. (Hon, dottern, är min mammas kusin.) Tidigare har jag bara sett bröllop på film, men nu plötsligt bjuds jag på två bröllop på bara en sommar!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar