tisdag, maj 10, 2016

Lång, varm Värmdöpromenad!

I mitt förra inlägg fick ni läsa att jag tog en lång promenad idag, nu ska jag berätta mer detaljerat om den. Eller ja, mer vilka långa sträckor jag faktiskt gick idag. Tro mig, det var långa sträckor i en stekande sol...!


Ja, först så råkade jag åka två stationer för långt med bussen mot Gustavsbergs centrum idag. Så inleddes allting. Jag tänkte dock att det inte var så farligt, den sträckan kunde jag promenera tillbaka. Att gå bara den korta biten var ju dock ansträngande med tanke på hettan, men utsikten på vägen var ändå fantastisk.

När jag sedan kom till Gustavsbergs centrum så började jag med att gå till Runda Huset. (Ja, det heter faktiskt så.) Jag släpade ju på tre böcker som jag hade lånat på biblioteket, så det var hög tid att lämna tillbaka dem. (Eller ja, för mig åtminstone. Jag hade ju flera veckor på mig att återlämna dem.)

Därefter gick jag till Nordea för att ställa några frågor om lite saker, vilket gick jättesnabbt. Högst tog det två eller tre minuter, om ens det. Jag har dock svårt för bankmiljöer, så det var skönt att det gick smidigt.
Därefter återvände jag till biblioteket, där jag lånade tre böcker. Jag är så beroende av att läsa. Jag satt också i gräset en liten stund utanför efteråt för att få vila benen lite. Att promenera i en stekande sol är inte så lätt!

När jag sedan hade varit på biblioteket igen och även suttit i gräset en stund så var det dags att börja gå igen. Jag bestämde mig för att promenera till Mölnvik från Gustavsbergs centrum, bara för att jag älskar att gå. Dock så stannade jag till vid Skogsbo för att fylla på min vattenflaska med kallt vatten från kommunhuset. Det var så varmt att jag drack upp allt vatten från tidigare riktigt snabbt, dessutom så var det ändå på vägen till Mölnvik och ingen omväg. Jag sköljde även ansiktet, annars hade jag troligen svimmat av värmeslag.

Sedan fortsatte promenaden igen. Jag kom med envishet fram till Mölnvik tillslut och sprang in till Ica Maxi. Därefter skedde vad jag skrev om i mitt förra inlägg: Jag springer till busshållplatsen med en tung last och hemfärden blir löjligt lång. Därför förstår ni säkert att jag i skrivande stund är slutkörd och utmattad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar