måndag, april 04, 2016

Bloggfrågeformulär och svar!

Oh, jag glömde nästan; Min manusassistent bad mig och några andra att svara på ett frågeformulär som hoppar från blogg till blogg, så jag får göra det nu när jag ändå skriver. Här nedanför har ni mina svar:

1. Android eller iPhone?
Android, definitivt. Jag tycker mycket illa om iPhones och är ett stort fan av Samsung Galaxy.


2. Heels eller Sneakers?
Hm, bra fråga... Jag tycker inte om Sneakers generellt, men samtidigt så är de ganska praktiska. Heels kan vara riktigt fina, men inte praktiska. Så, vad ska jag nu välja? Troligen Heels, men inte för längre sträckor!


3. Vad ville du bli när du var liten?
Oh, det var så himla mycket... Disneyprinsessa, sångerska, balettdansös, med mera.


4. Ditt drömyrke är?
Skådespelerska, författarinna eller feministisk teaterregissör. Jag älskar att skådespela, skriva är min konst, teaterregissera är mitt sätt att ge samhället mer feministisk mycket behövd kultur.


5. Om du ombeds ställa upp i TV-programmen Big Brother eller Paradise Hotel, vad svarar du och varför?
Givetvis svarar jag nej, men anledningarna är alldeles för många för att skriva i ett blogginlägg.


6. Skulle du vilja dejta en kändis och i så fall vem?
Även om det finns många jättetjusiga och begåvade kändisar som jag tycker om så säger jag nej. Jag känner dem ju inte, det skulle kännas som utnyttjande av deras kändisskap och det går emot alla mina principer.



7. Vad skulle du göra och använda pengarna till om du vann en miljon kronor?
Jag skulle antagligen placerat sex tiondelar på mitt sparkonto, skänkt två tiondelar till min familj, skänkt en tiondel till mina närmsta vänner, satt in en halvtiondel på mitt personkonto och skänkt en fjärdedelstiondel till kvinnojourer, sedan den sista fjärdedelstiondelen till mansjourer. (jag är ju faktiskt feminist!)


8. Ditt drömresmål?
Hm, det var en svår fråga... London, Disneyland Paris, Tallinn eller "bara" Finland. Den sistnämnda är ju ändå en plats där jag alltid mår riktigt bra psykiskt.


9. Din favoritmaträtt?
Spenatpannkakor!


10. Hur många barn vill du ha?
Jag kan inte se mig själv som en mamma, men jag tycker inte illa om barn generellt. Jag vill bara inte ha några egna.


11. Hade du kunnat raka av dig håret för välgörenhet?
NEJ, inte under några omständigheter! Jag kan göra mycket för välgörenhet, men hårrakning är uteslutet!


*pustar* Äntligen klar... Dessa frågor tog verkligen lång tid att svara på. Nu måste jag få sova. Godnatt!


P.S. Jag tänker inte be några att svara på dessa frågor, för jag känner-känner alldeles för få bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar