lördag, februari 20, 2016

Teater Najkits föreställning!

Ja, nu tänkte jag skriva lite om föreställningen som jag och min bästis såg idag: Teater Najkits "Vi <3 Disney". (Jag ville använda föreställningstiteln som rubrik, men tecknet "<" godkändes inte av Blogger.)



Hursomhelst, det var en magisk föreställning (ganska så bokstavligt talat, det var ju Disney de spelade upp.) Det blev mycket sång, glitter, dans och vackra färger, allting var underbart! Jag hade tänkt skriva ett jättelångt inlägg om hur fantastisk föreställningen var, men det skulle bara vara slöseri med tid. Det skulle absolut inte vara slöseri med tid att ge beröm och beundra en så fantastisk teatergrupp, absolut inte, men det skulle bli slöseri med tid för er att läsa en massa upprepningar. Vart- och vartannat ord skulle bestå av "fantastiskt", "magiskt", "underbart", "begåvat", "otroligt", med mera. Tro mig, dessa ord är egentligen underdrifter på hur fantastiska de är. Att se dem på scenen är fantastiskt varje gång, jag missar dem aldrig!



Förutom att skådespelet är jättebra, koreografin avancerad och väl genomtänkt, regin och manusarbetet fantastiskt skött, så kan det tilläggas att människorna i denna magiska föreställning är fantastiska. Min bästis bror och hans flickvän är med i Teater Najkit, det är bland annat därför vi ser varje föreställning. Sedan så är även en före detta Femifantasy-skådespelerska med i Teater Najkit och förutom dessa så har jag smått lärt känna även Najkit-regissörens barn som är med i gruppen. Deras föreställningar är återigen magiska och hela gruppen är så varmhjärtade att en inte kan bli annat än rörd av deras välgjorda och fantastiska verk.

2 kommentarer:

  1. Ja, de är underbara, hela lilla gänget. Jag har sett dem några ggr nu. Kommer att hälsa på Pride Kidz i sommar också! / Vän till regissören/författaren/kostymör och fotograf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser dem varje gång de sätter upp någonting ^.^ <3 De enda två gångerna jag har missat deras show var på Pride i somras för att jag var bortrest och detsamma gäller den första gången de satte upp sin sagomusikal. Även då var jag bortrest, men tack och lov satte de upp en repris av den så att jag fick se den då ^.^ ~ <3

      Radera