måndag, februari 01, 2016

Te!

Hej, kära läsare! Idag tänkte jag ta upp något lite trevligare ämne än gårdagens tråkiga impulser, nämligen te. Jag är en teälskare, åtminstone om det finns honung till. Min favorittesort är helt klart Liptons Forest Fruit, men det finns många andra tesorter jag tycker mycket om därtill. Jag tycker också väldigt mycket om GARANTs Gamla Söder, som också har frukt- och bärsmak. Ja, bär och frukter är någonting jag är otroligt svag för. En annan favoritsort är Lust och Fägring av märket KOBBS. Ja, det finns fler tesorter jag gillar än jag kan komma på just nu, de är så oberäkneligt många. När Femifantasy har möten på andra ställen än caféer så ser jag alltid till att det finns te tillgängligt tillsammans med honung, för de två gemenskaperna har en lugnande effekt på åtminstone mig. De kan dämpa ångest, de kan pigga upp en vid trötthet, med mera.

Sanningen är dock att jag inte alltid har gillat te. Det var först under en förkylning som jag gick med på att dricka honungste för några år sedan. En vän bidrog också till att få mig att älska te då h*n alltid såg till att ha te tillgängligt hos en vän som vi brukade ses hos ofta. H*n tog med så många olika tesorter att jag tillslut inte kunde motstå tanken att testa flera olika sorter, vilket ledde till en tekärlek som har lugnat ner många ångestattacker med åren. Idag klarar jag mig inte utan minst tre koppar te om dagen, men allra helst fler.

Nu vill jag höra från er: Om ni nu dricker te, vilken sort är er favorit? Brukar ni ha honung, mjölk, socker eller annat till? Delta i diskussionen och låt mig veta, för jag är nyfiken på era favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar