lördag, februari 20, 2016

Hjälpsamma grannar!

God kväll, kära läsare! Idag är jag faktiskt på ovanligt bra humör, även om jag är riktigt trött. Det har varit en energikrävande dag för mig idag med allting som skulle göras. Åka till Tyresö centrum för att plocka upp ett par korsetter som min köpare inte kunde ha, sedan möta upp min bästis för att se en föreställning av Teater Najkit, men innan dess sprang jag på ännu en väninna som jag inte har sett på riktigt länge. Vi talade lite kort innan hon skulle rusa iväg, sedan så var även min återköpare tvungen att åka iväg igen, dessutom så var det dags för min bästis och mig att rusa till blomsterbutiken i Tyresö Centrum för att köpa blommor till skådespelarna. Därefter var det äntligen dags att än en gång se Teater Najkits underbara föreställning "Vi <3 Disney", men mer om det får ni läsa i ett annat inlägg, nu håller jag på att vandra iväg för mycket här.

När jag kom hem så var det dags att än en gång börja fotografera saker för att lägga till i mitt säljes-album på Facebook. Innan jag la upp fler saker så skulle jag dock möta upp min mycket hjälpsamma granne som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Hon som var så vänlig att köpa två ponnyfilmer av mig köpte idag ytterligare två ponnyfilmer, för att sedan hitta min (tillfälligt) sista ponnyfilm som jag lovade att hon skulle få köpa imorgon. Det är så skönt att bli av med saker nu när jag bor själv. Dessutom så är varenda öre jag kan få in av betydelse just nu. Därför blev jag så tacksam när hon än en gång ville köpa några ponnyfilmer av mig.



Sedan så ringde mamma äntligen. Nu var det dags att bära på möbler. Hon hade hyrt en flyttbil för att kunna transportera en fin bäddsoffa och ett fint vardagsrumsbord som jag hittade på Blocket nyligen. Tyvärr så var hissen trasig än en gång och varorna var lika tunga som stora, så vi föste in dem i mitt förråd. Soffan var så tung att det var nära att vi inte klarade av den, vilket var tills en ung man (som jag skulle gissa på var i tidig tjugoårsålder) kom förbi och erbjöd sig att hjälpa oss. Tack vare honom så fick vi tillslut in bäddsoffan och vardagsrumsbordet in i förrådet, där de kommer att ligga tills hissen börjar fungera igen. Hoppas på snarast!

Det var allt för den här gången. Sakta kommer ni nu få se framemot mer intressanta inlägg än bara "vad jag har gjort idag", som jag själv upplever tråkiga. I nästa inlägg kommer ni att få läsa om föreställningen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar